Psicología

Centro MENADEL PSICOLOGÍA Clínica y Tradicional

Psicoterapia Clínica cognitivo-conductual (una revisión vital, herramientas para el cambio y ayuda en la toma de consciencia de los mecanismos de nuestro ego) y Tradicional (una aproximación a la Espiritualidad desde una concepción de la psicología que contempla al ser humano en su visión ternaria Tradicional: cuerpo, alma y Espíritu).

“La psicología tradicional y sagrada da por establecido que la vida es un medio hacia un fin más allá de sí misma, no que haya de ser vivida a toda costa. La psicología tradicional no se basa en la observación; es una ciencia de la experiencia subjetiva. Su verdad no es del tipo susceptible de demostración estadística; es una verdad que solo puede ser verificada por el contemplativo experto. En otras palabras, su verdad solo puede ser verificada por aquellos que adoptan el procedimiento prescrito por sus proponedores, y que se llama una ‘Vía’.” (Ananda K Coomaraswamy)

La Psicoterapia es un proceso de superación que, a través de la observación, análisis, control y transformación del pensamiento y modificación de hábitos de conducta te ayudará a vencer:

Depresión / Melancolía
Neurosis - Estrés
Ansiedad / Angustia
Miedos / Fobias
Adicciones / Dependencias (Drogas, Juego, Sexo...)
Obsesiones Problemas Familiares y de Pareja e Hijos
Trastornos de Personalidad...

La Psicología no trata únicamente patologías. ¿Qué sentido tiene mi vida?: el Autoconocimiento, el desarrollo interior es una necesidad de interés creciente en una sociedad de prisas, consumo compulsivo, incertidumbre, soledad y vacío. Conocerte a Ti mismo como clave para encontrar la verdadera felicidad.

Estudio de las estructuras subyacentes de Personalidad
Técnicas de Relajación
Visualización Creativa
Concentración
Cambio de Hábitos
Desbloqueo Emocional
Exploración de la Consciencia

Desde la Psicología Cognitivo-Conductual hasta la Psicología Tradicional, adaptándonos a la naturaleza, necesidades y condiciones de nuestros pacientes desde 1992.

sábado, 25 de marzo de 2017

Vladimir Solovyev Critique of Absolute Dualism (Jonathan Sutton)

In the field of religious perception and of accounts of Divine-human relations Solovyov mounted a sustained attack upon what he regarded as 'absolute dualism'. His targets were Islam and Zoroastrianism, Platonism and the major faiths of the Indian spiritual Tradition, namely Buddhism and Hinduism. HIS CRITIQUE OF ABSOLUTE DUALISM 1. Solovyov specifically objected to the Islamic interpretation of the world order (and to the similarly dualistic Zoroastrian viewpoint) on the grounds that these conceived of God's transcendence exclusively, stressing the separation between God and His creatures. Although reflection upon the transcendent aspect of God may be very salutary for the believer's spiritual life (instilling in him a due sense of awe and veneration), if the believer has·very little hope of redemption from his 'creaturely' condition, then the motivation to adhere to spiritual precepts is much diminished. Solovyov held that, as it lacked the doctrine of 'Godmanhood' (bogochelovechestvo), Islam could not offer believers in that religion such assurances of salvation as Christianity can offer.15 Because of the Incarnation of the God-man, Jesus Christ, among men, Christianity is not obliged to assert a rigid and extreme separation of the sacred and the mundane, nor of the Divine Creator and creaturely beings. 2. While Solovyov appreciated many aspects of Platonic thought, in the final analysis he criticised Plato's idealist philosophy on account of a too rigid separation of the ideal and the phenomenal spheres. 3. In Solovyov's view, the major spiritual teachings originating in India, Buddhism and Hinduism, served men well in that they expressed in very clear and powerful terms the essentially unsatisfying quality of natural, earthly existence. 16 They stressed man's susceptibility to disease, sorrow, death, the pain of being parted from pleasurable but transient experiences, and so forth. To this extent, argues Solovyov, they showed a penetrating understanding of the human condition, and the teachers of the various Indian faiths were correct in their premise that awareness of the undesirability of earthly existence could give a powerful impetus to men to make progress in the spiritual life. It is Solovyov' s thesis that this was as far as the Indians' positive, beneficial insights went. He conceded that they diagnosed men's ills and that they offered a variety of ascetic or other disciplines to assist men in overcoming suffering. However, Solovyov judged that the 'remedies' offered by the Indian spiritual philosophies, and the disciplines founded on them, yielded only pantheistic contemplation, or concentration on the Void or on 'non-being', 17 and that ultimately they entailed an irresponsible and non-compassionate, selfish renunciation of one's responsibilities towards 'the world'. This was, in his view, another form of absolute dualism, an undue separation of the spheres of 'the spiritual' and 'the secular'. As Solovyov perceived the matter, men who took up these philosophies were electing to pursue their own personal salvation and giving up the opportunity to transform and qualitatively improve secular society. - Artículo*: TonyPedroza - Más info en psico@mijasnatural.com / 607725547 MENADEL Psicología Clínica y Transpersonal Tradicional (Pneumatología) en Mijas y Fuengirola, MIJAS NATURAL *No suscribimos necesariamente las opiniones o artículos aquí enlazados
 

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