Psicología

Centro MENADEL PSICOLOGÍA Clínica y Tradicional

Psicoterapia Clínica cognitivo-conductual (una revisión vital, herramientas para el cambio y ayuda en la toma de consciencia de los mecanismos de nuestro ego) y Tradicional (una aproximación a la Espiritualidad desde una concepción de la psicología que contempla al ser humano en su visión ternaria Tradicional: cuerpo, alma y Espíritu).

“La psicología tradicional y sagrada da por establecido que la vida es un medio hacia un fin más allá de sí misma, no que haya de ser vivida a toda costa. La psicología tradicional no se basa en la observación; es una ciencia de la experiencia subjetiva. Su verdad no es del tipo susceptible de demostración estadística; es una verdad que solo puede ser verificada por el contemplativo experto. En otras palabras, su verdad solo puede ser verificada por aquellos que adoptan el procedimiento prescrito por sus proponedores, y que se llama una ‘Vía’.” (Ananda K Coomaraswamy)

La Psicoterapia es un proceso de superación que, a través de la observación, análisis, control y transformación del pensamiento y modificación de hábitos de conducta te ayudará a vencer:

Depresión / Melancolía
Neurosis - Estrés
Ansiedad / Angustia
Miedos / Fobias
Adicciones / Dependencias (Drogas, Juego, Sexo...)
Obsesiones Problemas Familiares y de Pareja e Hijos
Trastornos de Personalidad...

La Psicología no trata únicamente patologías. ¿Qué sentido tiene mi vida?: el Autoconocimiento, el desarrollo interior es una necesidad de interés creciente en una sociedad de prisas, consumo compulsivo, incertidumbre, soledad y vacío. Conocerte a Ti mismo como clave para encontrar la verdadera felicidad.

Estudio de las estructuras subyacentes de Personalidad
Técnicas de Relajación
Visualización Creativa
Concentración
Cambio de Hábitos
Desbloqueo Emocional
Exploración de la Consciencia

Desde la Psicología Cognitivo-Conductual hasta la Psicología Tradicional, adaptándonos a la naturaleza, necesidades y condiciones de nuestros pacientes desde 1992.

miércoles, 26 de diciembre de 2018

Profane knowledge and Salvific ccording to St. Gregory Palamas

The profane knowledge (kosmike gnosis) does not accomplish salvation. That which is true in secular wisdom is not necessary and does not lead to salvation. One may not know anything about the experimental sciences and yet have knowledge of God (theognosia) which leads to salvation. He rejected the Barlaamite and Scholastic claims that intellectual knowledge (gnosis) is essential for the knowledge of God. The Scholastics as represented by Barlaam had as a starting point that the knowledge of God is rational and that what is super-natural is unknown of God. Therefore, we have the dichotomy and juxtaposition of the two realities; natural and super-natural. For Saint Gregory Palamas "knowledge of God is based on the suprarational experience of the prophets and Saints; it transcends all rational knowledge and cannot, there-fore, be understood or defined in rational categories, or dealt with dialectically and syllogistically, taking non-existent universals as a starting point." Saint Gregory Palamas sees reality in spiritual experience of the vision of God (tes theoptias) not in imaginary symbols, but in symbols that are essentially real in our experience of reality. The way to attain knowledge of God is by purity of heart, by purifying our souls from improper imagination. The only way man can attain the purity which is necessary for the knowledge of God is "by purifying his active (power) by works, his cognitive (power) by knowledge, and his contemplative (power) by prayer." "It can never be achieved by anyone except through perfection in works, through perseverance (in the ascetic way), through contemplative prayer." Prayer in quietude (hesychia) is necessary to attain knowledge of God. True knowledge is attained through purification (katharsis). In the union with God one attains the vision of "all immaterial knowledge" (pares ahylou gnoseos). This is not by "sensible symbols" (aisiheton ton symbolon) but by the communion of the divine untreated light. The perfect saving knowledge was given to man by Christ, and in the sacred Scriptures one can find "eternal life." This being perfect knowledge (gnosis) and by the practice of the divine sayings: "therefore all that you wish man to do to you, even so do you also to them; for this is the law and the prophets," (Matt. 7:12) one moves toward perfection. Those who believe in Christ attain the supra-conceptual knowledge (hyper ennoian gnosis) which is the end of the commandments. We do not receive God's knowledge (theognosia) from created beings but from the untreated light, which is the glory of God and revealed to us through Christ. Knowledge, therefore, according to Saint Gregory Palamas is not intellectual nor dialectical but apodictic and experiential. One can say it is existential because it is directly experienced in contemplation (theoria) and not derived by syllogisms and abstractions. From the book Introduction to St. Gregory Palamas by George C Papademetriou - Artículo*: TonyPedroza - Más info en psico@mijasnatural.com / 607725547 MENADEL Psicología Clínica y Transpersonal Tradicional (Pneumatología) en Mijas Pueblo (MIJAS NATURAL) *No suscribimos necesariamente las opiniones o artículos aquí enlazados
The profane knowledge (kosmike gnosis) does not accomplish salvation. That which is true in secular wisdom is not necessary and does not le...

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