Psicología

Centro MENADEL PSICOLOGÍA Clínica y Tradicional

Psicoterapia Clínica cognitivo-conductual (una revisión vital, herramientas para el cambio y ayuda en la toma de consciencia de los mecanismos de nuestro ego) y Tradicional (una aproximación a la Espiritualidad desde una concepción de la psicología que contempla al ser humano en su visión ternaria Tradicional: cuerpo, alma y Espíritu).

“La psicología tradicional y sagrada da por establecido que la vida es un medio hacia un fin más allá de sí misma, no que haya de ser vivida a toda costa. La psicología tradicional no se basa en la observación; es una ciencia de la experiencia subjetiva. Su verdad no es del tipo susceptible de demostración estadística; es una verdad que solo puede ser verificada por el contemplativo experto. En otras palabras, su verdad solo puede ser verificada por aquellos que adoptan el procedimiento prescrito por sus proponedores, y que se llama una ‘Vía’.” (Ananda K Coomaraswamy)

La Psicoterapia es un proceso de superación que, a través de la observación, análisis, control y transformación del pensamiento y modificación de hábitos de conducta te ayudará a vencer:

Depresión / Melancolía
Neurosis - Estrés
Ansiedad / Angustia
Miedos / Fobias
Adicciones / Dependencias (Drogas, Juego, Sexo...)
Obsesiones Problemas Familiares y de Pareja e Hijos
Trastornos de Personalidad...

La Psicología no trata únicamente patologías. ¿Qué sentido tiene mi vida?: el Autoconocimiento, el desarrollo interior es una necesidad de interés creciente en una sociedad de prisas, consumo compulsivo, incertidumbre, soledad y vacío. Conocerte a Ti mismo como clave para encontrar la verdadera felicidad.

Estudio de las estructuras subyacentes de Personalidad
Técnicas de Relajación
Visualización Creativa
Concentración
Cambio de Hábitos
Desbloqueo Emocional
Exploración de la Consciencia

Desde la Psicología Cognitivo-Conductual hasta la Psicología Tradicional, adaptándonos a la naturaleza, necesidades y condiciones de nuestros pacientes desde 1992.

sábado, 30 de noviembre de 2024

Longing Songs, Unified Science, and the Jungle Goddess


Welcome to our newsletter, dear reader,

• We begin our monthly selection with an article presenting a choice of ginans, hymns of wisdom (from the Sanskrit jnana) from the Nizari Ismaili tradition. These songs, often recited along ritual prayer, are accorded a near scriptural status, and regarded as conveying in the vernacular the inner meaning of the Qur’an. In the ginans, the virahini, the woman longing for her beloved, becomes symbolic of the human soul who is experiencing viraha (painful longing) for the Beloved, almost always identified as the imam. The ginans emphasize nonetheless that the True Beloved can only be found after searching within the depths of one’s own soul.

“Beloved! Beloved!” all creatures cry out, but none finds the Beloved.
If the Beloved were to be found by simply repeating His name with the
tongue, then the heron would become a swan.

• Next we have a brief article by Philip Sherrard, “A Single Unified Science”, on “the unbreakable union between the esoteric and the exoteric, the feminine and the masculine, between the inner reality of a thing and its external appearance.” And about how “any genuine knowledge of either depends upon both being regarded as integers of a single unified science.”

The Fall may best be understood not as a moral deviation or as a descent into a carnal state, but as a drama of knowledge, as a dislocation and degradation of our consciousness, a lapse of our perceptive and cognitive powers—a lapse which cuts us off from the presence and awareness of other superior worlds and imprisons us in the fatality of our solitary existence in this world. It is to forget the symbolic function of every form and to see in things not their dual, symbiotic reality, but simply their non-spiritual dimension, their psycho-physical or material appearance.

• And we complete our selection with an article on Ma Bonbibi, the tutelary deity, the “jungle goddess of the Sundarbans”. In the mangrove forests of north-east India, where she is revered by both Hindus and Muslims, her worship consecrates the relation between humans and the deadly powers of the forest, like tigers and crocodiles.

Honey collectors and fisherfolk sacralize the forest at different moments in their lives. They do so annually at the mela, before entering, and when they return safely from work in the forest. Entry and the retrieval of forest resources are permitted but only when done in accordance with certain ritualized behaviors that connect all the people to a guardian agent. The act of making the forest sacred is an ongoing part of the cycle of life in this region.

Bonbibi statue
Ma Bonbibi, as worshipped at Khari, riding a deer.

The post Longing Songs, Unified Science, and the Jungle Goddess first appeared on The Matheson Trust.

- Enlace a artículo -

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*No suscribimos necesariamente las opiniones o artículos aquí compartidos. No todo es lo que parece.

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