Psicología

Centro MENADEL PSICOLOGÍA Clínica y Tradicional

Psicoterapia Clínica cognitivo-conductual (una revisión vital, herramientas para el cambio y ayuda en la toma de consciencia de los mecanismos de nuestro ego) y Tradicional (una aproximación a la Espiritualidad desde una concepción de la psicología que contempla al ser humano en su visión ternaria Tradicional: cuerpo, alma y Espíritu).

“La psicología tradicional y sagrada da por establecido que la vida es un medio hacia un fin más allá de sí misma, no que haya de ser vivida a toda costa. La psicología tradicional no se basa en la observación; es una ciencia de la experiencia subjetiva. Su verdad no es del tipo susceptible de demostración estadística; es una verdad que solo puede ser verificada por el contemplativo experto. En otras palabras, su verdad solo puede ser verificada por aquellos que adoptan el procedimiento prescrito por sus proponedores, y que se llama una ‘Vía’.” (Ananda K Coomaraswamy)

La Psicoterapia es un proceso de superación que, a través de la observación, análisis, control y transformación del pensamiento y modificación de hábitos de conducta te ayudará a vencer:

Depresión / Melancolía
Neurosis - Estrés
Ansiedad / Angustia
Miedos / Fobias
Adicciones / Dependencias (Drogas, Juego, Sexo...)
Obsesiones Problemas Familiares y de Pareja e Hijos
Trastornos de Personalidad...

La Psicología no trata únicamente patologías. ¿Qué sentido tiene mi vida?: el Autoconocimiento, el desarrollo interior es una necesidad de interés creciente en una sociedad de prisas, consumo compulsivo, incertidumbre, soledad y vacío. Conocerte a Ti mismo como clave para encontrar la verdadera felicidad.

Estudio de las estructuras subyacentes de Personalidad
Técnicas de Relajación
Visualización Creativa
Concentración
Cambio de Hábitos
Desbloqueo Emocional
Exploración de la Consciencia

Desde la Psicología Cognitivo-Conductual hasta la Psicología Tradicional, adaptándonos a la naturaleza, necesidades y condiciones de nuestros pacientes desde 1992.

sábado, 23 de febrero de 2019

Criticism of Guénon's understanding of Hinduism

Renaud Fabbri has published an unusual critical re-evaluation of the work of René Guénon in its relationship with Hinduism, written from within the Traditionalist perspective. This is René Guénon et la tradition hindoue. Les limites d’un regard (René Guénon and the Hindu tradition: The limits of a view; Lausanne: L’Age d’homme, 2018). Fabbri knows his Traditionalism well. He is a former editor of a Maryami journal, Vincit Omnia Veritas, and (former?) webmaster of religioperennis.org, a Maryami website. He seems to have distanced himself from the Maryamiyya, however, and is is now director of the Aditi Center for Study of the Hindu Tradition (Centre Aditi d’Etudes sur la Tradition Hindoue) in eastern France, which describes itself as being “within the perspective opened by the work of René Guénon but without being attached to any particular school.” His René Guénon et la tradition hindoue is critical primarily of Guénon, but also of Schuon, noting for example that while Guénon resisted the temptation to see himself as an authoritative figure above the great spiritual authorities whom he interpreted, Schuon did not, with “catastrophic” consequences (p. 69, n. 2). René Guénon et la tradition hindoue asks to what extent the teachings that Guénon presented as of Hindu origin are actually compatible with that tradition. After an introductory section, “René Guénon: Topicality and Paradox,” Fabbri moves on to “Metaphysics and Non-Duality,” and then to “Tradition and Millenarianism,” where he makes his most serious criticisms. He starts with the primordial tradition, which he argues is not really a Hindu concept, and moves on to the Axial Age, arguing that Guénon’s understanding of transcendence was characteristic of the post-axial. Then comes the Kali Yuga, which Fabbri argues is not, in its Guénonian form, compatible with Hindu understandings. Guénon’s understanding of the Kali Yuga is, in Fabbri’s view, characteristic of the millenarianism of the monotheistic faiths, and quite alien to Hinduism. This section is followed by “The Spiritual Path,” where Fabbri starts with the “Hindu masters” of Guénon, whom he thinks may not have existed except perhaps in some sort of vision, and continues with initiation, Ramana Maharshi, and initiatic work. In the final section, on “Sacred Femininity,” both the views of Guénon and Schuon are considered. Fabbri ends by concluding that Guénon’s work finds its greatest significance today in the Sufi forms that Traditionalism has taken, not in any Hindu forms. Given the major criticisms of Guénon’s understandings of Hinduism that the book has previously made, this is a relatively mild conclusion. Fabbri’s thoughtful and thought-provoking book is something that is found relatively rarely within the Traditionalist movement: an understanding of the work of Guénon as a historical construct that cannot be accepted in its entirety, but that still contains much of value. Though rare within the Traditionalist movement, this type of understanding is actually the way in which human thought normally develops. The book is short (136 pages), made up of 18 very short chapters, some no longer than three pages. These are collected into the five sections mentioned above. - Artículo*: Mark Sedgwick - Más info en psico@mijasnatural.com / 607725547 MENADEL Psicología Clínica y Transpersonal Tradicional (Pneumatología) en Mijas Pueblo (MIJAS NATURAL) *No suscribimos necesariamente las opiniones o artículos aquí enlazados
A blog about Traditionalism and Traditionalists, Guénon, Schuon, Dugin, and others.

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Más info en psico@mijasnatural.com / 607725547 MENADEL Psicología Clínica y Transpersonal Tradicional (Pneumatología) en Mijas y Fuengirola, MIJAS NATURAL.

(No suscribimos necesariamente las opiniones o artículos aquí presentados)

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