Psicología

Centro MENADEL PSICOLOGÍA Clínica y Tradicional

Psicoterapia Clínica cognitivo-conductual (una revisión vital, herramientas para el cambio y ayuda en la toma de consciencia de los mecanismos de nuestro ego) y Tradicional (una aproximación a la Espiritualidad desde una concepción de la psicología que contempla al ser humano en su visión ternaria Tradicional: cuerpo, alma y Espíritu).

“La psicología tradicional y sagrada da por establecido que la vida es un medio hacia un fin más allá de sí misma, no que haya de ser vivida a toda costa. La psicología tradicional no se basa en la observación; es una ciencia de la experiencia subjetiva. Su verdad no es del tipo susceptible de demostración estadística; es una verdad que solo puede ser verificada por el contemplativo experto. En otras palabras, su verdad solo puede ser verificada por aquellos que adoptan el procedimiento prescrito por sus proponedores, y que se llama una ‘Vía’.” (Ananda K Coomaraswamy)

La Psicoterapia es un proceso de superación que, a través de la observación, análisis, control y transformación del pensamiento y modificación de hábitos de conducta te ayudará a vencer:

Depresión / Melancolía
Neurosis - Estrés
Ansiedad / Angustia
Miedos / Fobias
Adicciones / Dependencias (Drogas, Juego, Sexo...)
Obsesiones Problemas Familiares y de Pareja e Hijos
Trastornos de Personalidad...

La Psicología no trata únicamente patologías. ¿Qué sentido tiene mi vida?: el Autoconocimiento, el desarrollo interior es una necesidad de interés creciente en una sociedad de prisas, consumo compulsivo, incertidumbre, soledad y vacío. Conocerte a Ti mismo como clave para encontrar la verdadera felicidad.

Estudio de las estructuras subyacentes de Personalidad
Técnicas de Relajación
Visualización Creativa
Concentración
Cambio de Hábitos
Desbloqueo Emocional
Exploración de la Consciencia

Desde la Psicología Cognitivo-Conductual hasta la Psicología Tradicional, adaptándonos a la naturaleza, necesidades y condiciones de nuestros pacientes desde 1992.

domingo, 27 de diciembre de 2020

Gap plugged in the history of German Traditionalism

The apparent absence of a mid-twentieth-century German Traditionalist movement has always seemed surprising, given the presence of Traditionalists beyond France in Switzerland, England, Italy, the USA, Argentina, Brazil, and even smaller countries like Sweden. Discussions in Jean-Pierre Laurant’s new book, Guénon au combat: Des réseaux en mal d'institutions (see post here) make clear that there was also a major Traditionalist sympathizer in Germany, Leopold Ziegler (1881-1958, seen to the left), who I did not mention in my Against the Modern World. Ziegler was an academic philosopher who spent most of his life as an independent scholar, but whose status was recognized by the German academy on his seventieth birthday, when he received an honorary doctorate in theology from the University of Marburg and an honorary professorship from the University of Freiburg, the institution at which he had once hoped to make a career. Ziegler was already a believer in the philsophia perennis when he discovered the work of Guénon in the 1930s, to which he was introduced by André Préau (1893-1976), the translator of Heidegger into French and a key member of the French Traditionalist network. In 1932 Ziegler started a correspondence with René Guénon, on whom he published an article in the respected journal Deutsche Rundschau in 1934. Ziegler hoped to arrange for Guénon to be translated and published in Germany, but these plans were interrupted by the advent of the Nazi regime, and Guénon’s work did not begin to appear in German until after the Second World War. La Crise du monde moderne was published in 1950 as Die Krisis der Neuzeit (Cologne: Hegner) and Le roi du monde as König der Welt (Munich: Otto Wilhelm Barth) in 1956. These dates are significant, because the 1950s were generally a low period everywhere for the reception of Guénon. Traditionalism’s relative lack of impact in Germany is, then, to some extent a matter of timing. Ziegler was already an established thinker before he read Guénon (he had won the Goethe Prize in 1929), had already published on Buddhism, and (as has been said) was already convinced of the philsophia perennis. What he took from Guénon was, especially, the concept of tradition, which he translated as Überlieferung. One of his major books was entitled simply Überlieferung (1936), and cites seven of Guénon's books (and was reviewed sympathetically by Herman Hesse--see here). It is unclear to what extent Guénon was responsible for Ziegler's anti-modernism. There are also differences, however, as Matthias Korger points out: Ziegler was determinedly European (and in a certain sense Christian) in a way that Guénon was not, and admired and drew on European philosophers whom Guénon ignored or dismissed. Further reading: Jean-Pierre Laurant, Guénon au combat: Des réseaux en mal d'institutions (Paris: L’Harmattan, 2019). Sophie Latour, "Leopold Ziegler—und die Philosophia perennis," pp. 135-54 in Leopold Ziegler: Weltzerfall und Menschwerdung, ed. Paulus Wall (Würtzburg: Köningshausen & Neumann, 2001). Matthias Korger, "Ziegelrs ’Lehrer’ René Guénon—Die Metaphysik," pp- 169-89 in Leopold Ziegler, ed. Wall. Artículo*: Mark Sedgwick Más info en psico@mijasnatural.com / 607725547 MENADEL (Frasco Martín) Psicología Clínica y Transpersonal Tradicional (Pneumatología) en Mijas Pueblo (MIJAS NATURAL) *No suscribimos necesariamente las opiniones o artículos aquí compartidos
A blog about Traditionalism and Traditionalists, Guénon, Schuon, Dugin, and others.

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