Psicología

Centro MENADEL PSICOLOGÍA Clínica y Tradicional

Psicoterapia Clínica cognitivo-conductual (una revisión vital, herramientas para el cambio y ayuda en la toma de consciencia de los mecanismos de nuestro ego) y Tradicional (una aproximación a la Espiritualidad desde una concepción de la psicología que contempla al ser humano en su visión ternaria Tradicional: cuerpo, alma y Espíritu).

“La psicología tradicional y sagrada da por establecido que la vida es un medio hacia un fin más allá de sí misma, no que haya de ser vivida a toda costa. La psicología tradicional no se basa en la observación; es una ciencia de la experiencia subjetiva. Su verdad no es del tipo susceptible de demostración estadística; es una verdad que solo puede ser verificada por el contemplativo experto. En otras palabras, su verdad solo puede ser verificada por aquellos que adoptan el procedimiento prescrito por sus proponedores, y que se llama una ‘Vía’.” (Ananda K Coomaraswamy)

La Psicoterapia es un proceso de superación que, a través de la observación, análisis, control y transformación del pensamiento y modificación de hábitos de conducta te ayudará a vencer:

Depresión / Melancolía
Neurosis - Estrés
Ansiedad / Angustia
Miedos / Fobias
Adicciones / Dependencias (Drogas, Juego, Sexo...)
Obsesiones Problemas Familiares y de Pareja e Hijos
Trastornos de Personalidad...

La Psicología no trata únicamente patologías. ¿Qué sentido tiene mi vida?: el Autoconocimiento, el desarrollo interior es una necesidad de interés creciente en una sociedad de prisas, consumo compulsivo, incertidumbre, soledad y vacío. Conocerte a Ti mismo como clave para encontrar la verdadera felicidad.

Estudio de las estructuras subyacentes de Personalidad
Técnicas de Relajación
Visualización Creativa
Concentración
Cambio de Hábitos
Desbloqueo Emocional
Exploración de la Consciencia

Desde la Psicología Cognitivo-Conductual hasta la Psicología Tradicional, adaptándonos a la naturaleza, necesidades y condiciones de nuestros pacientes desde 1992.

martes, 30 de septiembre de 2025

Cassian on Prayer, Malay Nature, and Interreligious Hong Kong


Welcome to our newsletter, dear readers,

• Our first library highlight this month is a translation of texts on prayer (Collationes IX–X) by St John Cassian, traditionally considered the foremost Latin interpreter of the early Christian monasticism of Egypt, the “Desert Fathers”, for the Western contemplatives. As one of the authors of the Philokalia, and as a well-known influence on St Benedict of Nursia, Cassian’s writings, in particular his profound psychology of prayer, have had an immeasurable impact over the centuries.

This confusion befalls us because we do not keep something special or some formula set firmly before our eyes, to which the wandering spirit may be recalled after many diversions and various digressions and, as it were, enter the port of silence after long storms. So it happens that the mind, which is constantly impeded by this ignorance and difficulty, is always cast about and wanders among various things as if it were drunk.

• Next, in an article titled “The Concept of Nature in Malay Tradition”, we have an insightful overview of the relation between traditional Malay cosmology and Islam, especially regarding nature and the environment.

One of the most evident forms of convergence can be seen in the way Syair Sinar Gemala Mestika Alam adopts local wisdom, such as the belief in the semangat padi—the notion that rice possesses a soul or spiritual power—which, in the agrarian tradition of the Malay world, symbolizes fertility and prosperity. In the process of Islamization, this symbol was not entirely erased but rather recontextualized as part of the narrative of tawhid.

Malay rice symbols
Luci, symbol of the paddy spirit and Asuh bird, to protect the rice from pests.

• Finally, based on years-long experience of dialogue between members of six different faiths in Hong Kong, the article “The Way of Interreligious Dialogue” tries to discern what may be at the basis of interreligious dialogue, from the practicalities of day-to-day encounters to the deeper theological and spiritual questions.

Experiences in interreligious dialogue at a deeper level suggest that it is in dynamic interaction that the spiritual and moral resources from the various religious traditions can be brought out more effectively… Not only are the religions of the partners in dialogue mutually transformed; but the cultures and societies in which these religions “live and move and have their being” may be transformed by interreligious encounter if the participants have the vision of a public order.

The post Cassian on Prayer, Malay Nature, and Interreligious Hong Kong first appeared on The Matheson Trust.

- Enlace a artículo -

Más info en https://ift.tt/qIUiLJ6 / Tfno. & WA 607725547 Centro MENADEL (Frasco Martín) Psicología Clínica y Tradicional en Mijas. #Menadel #Psicología #Clínica #Tradicional #MijasPueblo

*No suscribimos necesariamente las opiniones o artículos aquí compartidos. No todo es lo que parece.

No hay comentarios:

Publicar un comentario